Rugklachten, iedereen krijgt ermee te maken, maar wat weten we er nu van?

Lage rugpijn is een veel voorkomend probleem. Bijna 90% van de mensen krijgt in zijn of haar leven te maken met lage rugpijn. Het ontstaan van de pijn is niet voor iedereen even duidelijk. Een dagje tuinieren, een lange autorit, mentale vermoeidheid of het oprapen van een pen zijn allemaal voorbeelden voor het krijgen van lage rugklachten. Maar het ontstaan van lage rugklachten is vaak niet bekend. Vaak hersteld de pijn vanzelf maar wat als dat niet het geval is? En welke hulpverlener kan u dan helpen?

Wat kan er aan lage rugpijn gedaan worden?
Tijdens de informatieavond die georganiseerd wordt door Fysio- en Manuele Therapie Van Hoof nemen we mensen mee in welke soorten lage rugpijn er zijn, bij wie kan je terecht en het belangrijkste wat kan er aan gedaan worden? De fysio- en manueel therapeuten Tim Masseurs, Ted Versteegen en huisarts Dr. Schoone nemen u daar in mee!

De aanpak van Fysio van Hoof
Binnen fysio- en manuele therapie van hoof wordt er gewerkt met de nieuwste kennis en inzicht in diagnostiek en het behandelen van lage rugpijn. Er wordt gebruik gemaakt van het zorgplan lage rugpijn wat tot stand is gekomen uit de meest recente onderzoeken. Een behandeling bij de fysiotherapeut kan bestaan uit advies, rugoefeningen en manuele vaardigheden (behandelen van o.a. spieren/ gewrichten)  en een combinatie van deze. Bij complexe rugpijn kunnen er meerdere zorgdisciplines worden ingeschakeld.

Datum informatieavond:
10 april 2019